MAYA - Störande saker på internet

Veckans tema är störande saker på internet, här kommer mina:
 
  • På Bloggar: För det första folk som har bloggar som har hundratals läsare fast de inte skriver något intressant.
    Och sedan: småtjejer som just skaffat en pojkvän och därför bestämmer sig för att skriva ett långt inlägg om hur underbar personen är och hur mycket man älskar den och att det är "du och jag för alltid bby". Det vet man inte när man precis blivit tillsammans. 
    Sedan såna här "jag har funnit den rätta". Va? Du är högst 13 år gammal. Du har inte funnit den rätta, och lugn, det kommer du inte göra på många år.
    Sedan tar det slut efter någon månad. HA!
  • På Youtube: Videosar om vad man har shoppat. Jag förstår inte att folk kan få så många wiews när de pratar om är vad de har köpt. Och reklam före klippen, då försvinner halva lusten att kolla på det.
  • På Facebook: Jag vet att alla redan har pratat om det (det är problemet med att blogga på söndagar) men jag tar upp det ändå. För det första det här med att man ser bilder ens vänner har gillat. Om jag inte gillar sidan bilden är från/känner människan på bilden, så vill jag inte ha den på min startsida. Simple as that.

    För det andra, Alla "like if you love your mom, ignore if you want to go to hell" och såna där, JAG TÄNKER INTE GILLA!
    Och sen alla dessa: "Gilla min profilbild så skriver jag 1 <3 till dej om du e snygg" "gilla min profilbild så gillar ja din finaste <3" "gilla min pb så gillar ja din" (<- obs! felstavningar med flit).
    Är man så desperat att man måste skriva en status om det? Räcker det inte med att de människor som faktiskt tycker om din profilbild gillar? För hur många av de som gillar din bild tycker faktiskt om den.

     

    Det var allt för mig om jobbiga saker på internet!

     



KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback