LISA-MARIA - Sailor Moon

 
Kommer någon ihåg den hör underbara flickan?
Jag gör.
Annie, Serena, Usagi, Sailor Moon, dumpling head. Kärt barn har många namn.
Jag älskade serien Sailor Moon när jag var yngre,det var definitivt min favoritshow på TV och jag tittade på det ofta.
 
Nu när jag är äldre och haft ett stort intresse för anime/manga/japansk subkultur i många år så har jag bestämt mig för att se om alla 200 avsnitt av sailor moon bara för att jag kan. Hittils har jag sett 30 vilket inte är illa för att bara ha tittat på den i 2 dagar.  Jag pratade med min mamma och till och med hon kom ihåg serien med den blonda flickan och hennes katt och hur jag tittade på den.
 
Den är löjlig och den är ju från 92 vilket betyder att animationen inte är perfekt, men det är det som är hela charmen med serien. Den är inte perfekt och det är det som gör den bra. Det är en feel-good serie som man tittar på när man vill känna sig barslig, glad och löjlig. 
 
Jag tycker dock att det är synd att barn idag inte har någon aning om vem sailor moon är och jag är glad att jag är en del av i princip den sista generationen i Sverige som fick chansen att gråta, skratta, fundera och följa med på Sailor Moons äventyr.
 
Till alla som älskat sailor moon, gå och se om den. Den är underbar och definitivt på min egna top 5 lista. 
 


KOMMENTARER
Anonym

Ville bara tipsa om en video:
http://www.youtube.com/watch?v=2i5qkSxF60U
Hur man blir sailor moon!

2012-11-03 20:59:02


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback