ANNA - Min valupplevelse

När jag fick reda på vem som vunnit valet
 
I flera veckor har jag oroat mig för det amerikanska valet. Inte bara eftersom jag har en hel del kompisar som bor där, utan också eftersom att USA alltid lämnar ringar i vattnet. Oron växte när jag läste DN's artikel om Sverigedemokraterna som nu har 8,5%. Vet ni vad det innebär? SD är det tredje största parti i Sverige. Skulle Romney vunnit, kan jag lova er att siffran skulle ökats. I vilket fall som helst; min plan var att sova till klockan 6 och sedan gå upp för att ta reda på vem som vunnit. Sedan fick jag ett meddelande av min kompis Zo, som berättade att Romney hade 19 röster och Obama bara 3. Paniken växte och Zo uppdaterade mig gång på gång; varje gång låg Obama långt efter. Sedan berättade Zo för mig att Josh Farro, en före detta medlem i Paramore som jag flitigt fangirlat för inte allt för länge sedan, röstat på Romney. Jag kollade hans Twitter och myckt riktigt; den jäveln spred ton med propaganda för Romney. Så eftersom jag var alldelse för panikslagen och stressad för att kunna sova, bestämde jag mig för att ta ut min ilska på mina Paramore-posters som involverade Josh. Jag klippte helt enkelt ut hans ansikte och ersatte det med svart papper.
 
 
Runt tre, halv fyra tiden gick jag och la mig för att sedan vakna upp till de fantastiska nyheter att Obama vunnit klockan halv 6! Ni kan inte fatta vilken lycka detta innebar för mig.
 
 


KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback