EMELIE - "Tjej"

Hejsan, veckans tema är "Tjej", man fick tolka det hur man ville. 
Så jag tänkte ta upp det som hände i våran klass idag. Det här har hållt på i ungefär 1 vecka. Vi tjejer i klassen pratade igår om att några killarna i våran klass har blivit så himla dryga och har ingen respekt alls för oss. Det finns så höga krav, man måste se ut på ett viss sett för att bli omtyckt, man måste bete sig på ett speciellt sett. Man får inte ha på sig vad man vill. Vad man än säger ska dom vara där och kommentera. Vi får sällan vara ifred, dom banknar på våran dörr till omklädningsrummen.

Det här handlar ju såklart inte bara om killarna i våran klass, inpricip nästan alla killar.

Tjejerna och killarna i våran parallell klass snackar skit om vad vi har på oss, bara för vi har annorlunda stil än vad dom har.
Jag är alltid mig själv, no matter what. Och, ja, jag är väldigt högljudd av mig, då blir jag kallad "Attention Whore". Jag hängde ju med killarna i klassen varenda dag, efter skolan och i skolan. Men vad hände med dom? Och jag menar självklart inte alla. Men när jag var med dom, då var jag "desperat efter killar". Asså allt gäller ju oss tjejer också, jag själv kommenterar väldigt mycket, men ska verkligen sluta med det. 
Jag är 100% säker på att alla killar sitter hemma och är skitarga och tycker vi är fucking idioter. Men vi tycker ni också är idioter för det sättet ni har börjat behandla oss, det är inte okej.
Är man lite smalare än alla andra, då är man för smal. Är man mullig så är man tjock. 
Har man för mycket smink så är man fjortis. 
Man måste vara perfekt. Ha perfekta ben, perfekt ansikte, långt hår, perfekta bröst, perfekt röv. 
Jag skulle gärna vara en barbiedocka, men tyvär killar så är vi tjejer inte det.

Nu är jag så arg så jag äter kakor!

AMEN.



KOMMENTARER
Ylva

håller med! det är inte alla tjejer i våran klass, mest eklundatjejerna och typ berfin, emma och disa ibland.. :/ aja, hopppas iallafall att det blir bättre! :) <3

Svar: ja, jag syfta inte alls på dig, emma, malin och emilia :)<3
Weekly Apocalypse

2012-12-13 17:00:31
URL: http://dailypaily.devote.se
Lina

Tjogen Ylva hänger inte alls ut folk...;)

2012-12-13 18:23:55


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P



Trackback